5. SINIF KONULARI

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 5. SINIF TÜRKÇE MÜFREDATI EN AŞAĞIDADIR.

İŞLENEN KONULARIN DERS NOTU VARDIR.  KONUNUN ÜZERİNE TIKLAYINIZ.

Bazılarının ders notu yoktur, hazırlanacak. Çok önemli olanların zaten var.

5. SINIF TÜRKÇE KONULARI

1. Okuduğunu anlama ( Öğrencilere bir metin verilecek. Bu metni üç - dört defa okumaları istenecek. Öğrenci metni okuduktan sonra öğretmene teslim edecek. Daha sonra bu metin ile ilgili soru sorulacak.) Bu tercih edilmez ise çoktan seçmeli sorular sorulur. 

Bu metin ile ilgili soru sorarken metnin ana fikri ve metnin konusu  da sorulabilir.
Metne en uygun başlık.  Metnin giriş, gelişme ve sonuç bölümü. Metni tamamlama. Metinden çıkarımlar yapma

2. Hikaye ve romanda  olay, yer, kahraman, zaman ve anlatıcı unsurları 
Eğer bir hikaye verilirse bu hikayede geçen olay, hikayedeki kahramanları, bu hikayenin geçtiği yeri, zamanı yazabilmelisiniz.  Hikayeyi tamamlama
Hikayede anlatıcı (1. kişili anlatım- 3. kişili anlatım)

3. Okuma metinlerinde geçen herhangi bir kelimenin anlamını yansıtacak biçimde cümle içinde kullanılması. En az 1 tane sorulur. Kelimeleri rastgele ben seçeceğim.
Bilmediği bir kelimenin anlamını öğrenip anlamını yansıtacak biçimde cümle içinde kullanabilme. Bir cümle içinde kullanılan bilinmeyen bir kelimenin anlamını tahmin etme.
("Oturmak" sözcüğü aşağıdakilerden hangisinde "Yerine tam uygun olmak" anlamında kullanılmıştır?)

Duygu belirten ifadeler 

 






Ses olayları cümle soruları  (ÖDEV)   ÖDEVİN CEVAPLARI(Ödeviniz bitince yayınlanacaktır.)
    







Eğik çizgi (s.148 ) 

Yay ayraç   
 



Köşeli ayraç 

 

Televizyondaki akıllı işaretler  

E-Posta yazma, E-posta hesabı açma  

Öykü yazma, öykü tamamlama. 




Eş anlam (anlamdaş)  Zıt anlam, sesteş (Eş sesli) sözcükler 

Koşul Cümleleri,   Neden- sonuç cümleleri     Amaç-Sonuç cümleleri 


Bilgilendirici metin planı, bilgilendirici metin taslağı oluşturma, bilgilendirici metin yazma. Bilgilendirici metin örnekleri için tıklayınız.


Bir şiiri hikâyeleştirme


Büyük harflerin kullanıldığı yerler

Mektup yazma

Koyu yazılan cümlelerin ya da kelimelerin metne katkısı

Gazete haberi

Fiziksel ve Kişilik özellikler

Şiirin ana duygusu(Ders notu hazırlanıyor.)

Özet çıkarma  

Geçiş ve bağlantı ifadeleri (ama, çünkü, fakat, lakin vs.)

Öznel İfadeler - Nesnel İfadeler 

Metinlerde tutarlılık (Çelişki) 

Görsel yorumlama (Resim ve karikatür)

Yabancı dillerden alınmış fakat dilimize yerleşmemiş sözcükler 

Şiir ezberleme 

Sözlük kullanma 

Kök ve ek  Yapım ekinin işlevi   yapım ekleri - çekim eklerinden iyelik-çoğul- ilgi-hal ekleri

Metin Türleri.   [Masal, mektup, fabl, haber metni, Öykü(Hikâye) yazı türleri ]

Metin yorumlama (Yazarın bakış açısı, ele alış biçimi, öğrencinin metinle ilgili kendi bakış açısı)

İnternet, sinema ve televizyonun verdiği iletiler (mesajlar)

Grafik tablo ve çizelge yorumlama 

Gerçek ve kurgu 

Örneklendirme, Karşılaştırma

Dilekçe yazma   1. Örnek   2. Örnek  

Olayların oluş sırası (işlem basamakları) 

Örtülü anlam 

Özdeyişler 

Günlük örneği 

Form doldurma (Örneğin sınav optik kağıdı, üye olma formu, öğrenci bilgi formu vs.) 

Sayıların yazımı   

Yazım kılavuzu kullanma 

Bir şiiri ana duygusunu yansıtacak biçimde okuma.

Bir metni  hecelemeden, tekrar etmeden, vurgu ve tonlamaya uygun bir biçimde okuma.

Bilmediği bir kelimeyi Türk Dil Kurumunun sitesinden anlamına bakma.

Günümüzde sık yapılan dil yanlışları nelerdir?

Kavram havuzundan seçtiği beş kelime ile  metin oluşturma.

Kendini sözlü olarak ifade edebilme.

Dinleme kuralları nelerdir?

Dinlediği metne  yönelik sorulara yanıt verme.

Dinlediği metni özetleme.

Karşılıklı konuşma (Tiyatro).

Karşılıklı konuşma( Telefon diyaloğu).

Görsel üzerinde konuşma metni hazırlama.

Hazırlıklı konuşma yapma .


5. SINIF TÜRKÇE MÜFREDAT ÖZETİ

Tükçe dersi 4 temel beceriye yönelik kazanımları içermektedir. Aşağıda bu beceri alanları ile ilgili geniş bilgi verilmiştir.

1. DİNLEME / İZLEME (Metni dinledikten/videoyu izleyip dinledikten sonra yorumlama, sorulara yanıt verme vs.)

2. KONUŞMA Kendini sözlü olarak ifade etme,

3. OKUMA (Akıcı okuma-Anlama-Söz varlığı)

4. YAZMA (Kendini yazılı olarak ifade etme, Yazarken dil bilgisi kurallarını uygulama


MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI 5. SINIF TÜRKÇE MÜFREDATI